GENERELLE OPLYSNINGER
De Kære Dyr
CVR-nr. 28236077
Nykøbingvej 74
4850 Stubbekøbing
post@falsterkat.dk
Tlf. 5444 1540
Betaling
Vi tager ingen gebyrer på vores betalingsmetoder.
Dankort
Visa Dankort
Visa
Visa elektron
Mastercard
Mobilpay
Beløbet reserveres på dit kort eller konto indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen.
Fragt
Du kan vælge din leveringsmåde ved betaling. Fragt til GLS pakkeshop eller arbejdspladslevering er kr. 29,- ved køb over kr. 500,-. Ved levering til privat adresse, er fragtprisen kr. 59,- ved køb over kr. 500,-. Ved køb under kr. 500,- er fragtpriserne fra kr. 49,-.
Levering sker med GLS direkte på din adresse, arbejdsplads eller til nærmeste shop efter dit valg. Dog skal du skrive en besked til os under bemærkningsfeltet, hvor pakken ønskes stillet. Dette sker dog på eget ansvar.
Leveringstid 1-3 hverdage ( ikke brofaste øer, 1-2 dage længere)
Vi leverer kun i Danmark.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Ønsker du at gøre brug af smagsgarantien på følgende produkter Royal Canin og Hill’s, skal du kontakte os direkte på tlf. 54441540 alle hverdage ml. 11-17.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via post@falsterkat.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Hvis du ønsker at ombytte en vare til en ny vare, afholder du ligeledes for fragtudgifterne.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage pengene retur, skal varen returneres i original emballage og i original stand. Hvis du ønsker at ombytte en vare til en ny vare, afholder du ligeledes for fragtudgifterne. Fortryder du dit køb efter afsendelse af vareren, hæfter man for de reelle fragtomkostninger både til og fra os.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Fx et hundetegn og alle former for loppemidler.
Levering af varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
De Kære Dyr
Nykøbingvej 74
4850 Stubbekøbing
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse på hverdage ml. 11-17.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager kun pakker som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
De Kære Dyr
Nykøbingvej 74
4850 Stubbekøbing
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos De Kære Dyr cvr nr. 28236077 og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på www.dekæredyr.dk er Gitte og Jens Petersen
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos De Kære Dyr og Falsters Kattepension har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: post@falsterkat.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (post@falsterkat.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
Klik her for at hente vores fortrydelsesformular
Klip – – – – – – – – – – – – – >
(Nedenstående formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
De Kære Dyr
Nykøbingvej 74
4850 Stubbekøbing
E-mail: post@falsterkat.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den:
Modtaget den:
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Dato:
Forbrugerens underskrift:
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Klip – – – – – – – – – – – – – >
Handelsbetingelserne er senest opdateret 07-05-2021
Brug for hjælp?
Vores dygtige medarbejdere sidder klar til at hjælpe dig
fra kr. 29,-
1-3 hverdage
Vi leverer i hele Danmark